Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Diğler'in "Horozlar ve Suretler" temalı kişisel sergisinin açılışına Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Birol Üner, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Oktay Talaz, İl Kültür ve Turizm Müdürü Burhan Yemiş, üniversite personeli ve çok sayıda öğrenci katıldı.
KMÜ Sergi Alanında düzenlenen sergide Doç. Dr. Mustafa Diğler’in son iki yıl içerisinde ürettiği kırktan fazla eser sanatseverlerin beğenisine sunuldu.
Sergi hakkında açıklamalarda bulunan Sanatçı Diğler, horoz simgesi üzerine yaklaşık altı yıldır çalışma yaptığını ve geleneksel sanatlara olan ilgisi nedeniyle horoz ve tavuk imgesini kullanmayı tercih ettiğini söyleyerek "Türk sanatında horoz-tavuk simgesi Proto-Türk veya Hun dönemi olarak adlandırılan dönemde Pazırık kurganlarından çıkarılan eserler arasında görülmektedir. Bu eserlerde horoz-tavuk simgesi deriden kesilmiş veya lahitler üzerine oyulmuş şekilde ya da elbiselerde yer almaktadır. Bunlar büyük olasılıkla kötü ruhları kovan koruyucu simgelerdir. Horoz-tavuk simgesi ayrıca On İki Hayvanlı Türk Takviminde yılı simgeleyen hayvanlardan biridir. Ayrıca Selçuklu ve Osmanlı dönemi minyatür, hat, fersk, maden, ahşap, taş ve halı sanatında özellikle Selçuklu sanatının en gözde eserlerinden olan Varka ve Gülşah minyatürleri ile Osmanlı sanatına ait Hümayunname ve Zübdetü’t Tevarih minyatürlerinde çok sayıda horoz ve tavuk figürüne rastlanmaktadır. Bütün bunların yanı sıra pekçok kültürde horoz güneşin ve gururun sembolü olarak algılanmış, onun ötüşüyle güneşin doğuşu arasında ilişki kurulmuştur. Horoz İran mitolojisinde de mitra inancına bağlı olarak yeniden dirilişin ve ışığın habercisidir. Zerdüştlükte ise ateşi ve güneşi temsil etmektedir. Yahudilik’te günahtan kurtulmanın aracı olarak kefaret ayinlerinde kullanılmıştır. Hristiyanlar ise horozu İsa- Mesih’in sembolü olarak kabul etmişlerdir. Yunan mitolojisinde de gün doğumunu duyurduğu için kutsallaştırılmış ve Mars’ın oğlu olarak kabul edilmiştir. Türkler’de ise horozla ilgili inançlarda Şamanizmin etkisi bulunmaktadır. Türk kültüründe horozun ilk bilinen özelliği sabahın habercisi olmasıdır." şeklinde konuştu.
Eserlerinde kullandığı horoz figürleri incelendiği zaman figürlerin kompozisyonun tamamına hakim bir biçimde yerleştirdiğinin görülebileceğini dile getiren Diğler, resimlerinde figürü kaybetmeden, yoğun anlatım gücünü tasvirciliğe düşürmeden simgesel renk lekeleri içerisinde horoz figürlerinin ele alındığını söyledi.
Yoğun ilgi gören ve 25 Kasım 2019 tarihinde başlayan sergi, 6 Aralık 2019’a kadar Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde 09.00–17.00 saatleri arasında ziyarete açık olacak.